En weekend i Luleå

Det blev en Luleåresa, trotts inställt Botnialopp. Och just idag känns det rätt ok ändå att det blev inställt. 20 m/s i rak sydlig vind, snöblandat regn.. Föret idag lär ju varit rätt sugande, och med 20 m/s rakt i nyllet.. Ja, det hade väl känts som 6 mil uppförsbacke skulle jag tro och hade sannolikt blivit det jävligaste lopp jag åkt. Nu började vi i ställer dagen med att maxa hotellfrukosten för att sedan köra en slapparförmiddag i bubbelpoolen. Sen en soft dag på stan. Nånstans här blev det dock lite för slappt, så jag kände mig plötsligt helpeppad på lite hårdkörning på löpbandet. Brände av 8 tusingar, inte i någon rasande fart, men ändå. Började på 16 km/h och ökade upp till 16,6 på sista. Känns fortfarande lite segt och ovant med löpningen, men förhoppningsvis kan det börja gå lite åt rätt håll nu om jag får till lite kontinuitet på passen. Tycker det är svårt att riktigt pressa sig på löpband också, vill gärna ha den där bekvämlighetsmarginalen när det börjar gå fort. Ett snedsteg i 17 km/h med mjölksyra upp till öronen. Det känns som att jag sett tillräckligt med roliga Youtube-klipp för att inse hur det kan sluta..
Bra start på dagen.
Frida hjälper till att kolla gymet.
4 kg, stark tjej!
Fast här gick gränsen..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd