Nya vägar

Ny lägenhet och ny väg till jobbet. Så länge jag inte gjort mer än att försöka underhålla lite grundkondition kan ju 20 min jogg vara ok, men om man vill snäppa upp sig lite krävs det mer än så. Jag behöver omvägar! Lämpligt nog ligger Hagatippen precis bredvid ÅFs kontor, perfekt för några repor på cykeln innan jobbet, eller några backintervaller därefter. Idag försökte jag mig på en lite längre joggingtur genom Hagaparken innan jobbet. De mornar jag bara sprungit raka vägen har det kännts som bäst när jag lagom varit framme, så jag hade ju förhoppningar att detta skulle bli en trevlig morgon med solsken och grönska. Men icke. Idag blev en sån där riktig segmorgon som bara riktigt morgontrötta med vätskebrist kan ha, där kroppen bara vägrar gå på mer än en cylinder. Jag övervägde på allvar att stanna och gå efter en halvtimme. Lyckades ändå hålla ut till kontoret och fick ihop knappa 50 minuter i vad som förmodligen kan klassas som lustempo delux. Mötte för övrigt prinsessan Victoria som var ute o sprang i Hagaparken när jag var ute o cyklade i helgen, med två säpotomtar på rullen. Hon såg fan rätt snabb ut. Jag får passa mig, vore ju lagom pinsamt att bli omsprungen av en kunglighet om jag degar ur på fler morgonrundor.
Min väg till jobbet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd