Kolfiberfrossa

Idag var jag förbi Sportson i Birsta och kollade lite på cykeldelarna som hade anlänt. Ramarna kommer i nästa vecka, så snart är drömcyklarna på riktigt. Idag klämde jag lite på xx-hjulen, för tubdäck och helt i kolfiber. Snuskigt lätta, får bli omdömmet. Kommer bli ruggigt snabba cyklar, därom råder det nog ingen tvekan. Gäller bara nu då att svara upp med att vara lite snabb i benen också.
Mmm mmm mmm...
Hur snabba nu benen kan tänkas vara är 
Det lite bergodalbana med vad det verkar. I onsdags hade jag tänkt köra lite trainerintervaller, men det kändes inte alls bra så jag la ner efter bara en 10-minuterna. Straffade mig själv lite i torsdags med att köra snabbdistans hem från jobbet. Rullade in strax under 43 minuter, vilket nog är rekord. Det var lätt medvind iofs, men ingen tokmaxning och med hybridcykel och dubbdäck sitter man ju inte med snabbaste ekipaget direkt. Hur som var det ett bra besked tror jag. Längtar såååå efter att få köra lite intervaller i min favoritbacke upp till gruvberget nu, det kommer bli ett otvetydigt facit på hur jag ligger till jämfört med i fjol. Under 6 min till toppen? Tror det bör kunna gå, men vi får se.

Idag blev det också lite träning, enminutersintervaller på trainern med en minuts vila. Försökte köra lite hårdare vila än jag brukar och se hur många jag orkar innan det känns som att jag inte orkar hålla tempot. Vek ner mig efter bara 14 st, så inget superlysande pass direkt. Men jag fick svettas lite i alla fall..



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd