Fint och oflyt

Kroppen återhämtade sig bra efter Billingen och i tisdags blev det lite intervaller igen. Stockholmsbesök, så det fick bli hederliga hagabacken. Kändes faktiskt riktigt bra och det speglade sig liten tiderna också som var bättre än senaste passen där. Dagen efter var det lite segare, men en tur runt gamla hemmaklassikern Nickspåret var inte helt fel. Tort och varmt är optimala förhållanden för att cykla med gamla trotjänaren på stökiga stigar.

Stockholm - not so much - i mitt hjärta..

Skönt var det att komma hem från träsket igår och dra fram enduron för att kolla stigläget här hemma. Kom dock bara 200 m innan pedalen lossnade från pedalaxeln. Tänkte att det lär ju inte hända så ofta, rullade in i garaget och bytte och körde klart min lilla runda. Idag hände så något aningen märkligt. Tog crossen till jobbet, djävulsk motvind. Vädret såg glädjande nog stabilt ut, dvs medvindsläge hem. En fredag. Gött! Rullade upp på norra berget å kollade utsikten efter jobbet, sen ner i vinden mot E4-bron för ett maxdrag över. Matar på järnet och är uppe i 50 knyck - bam, lossnade jag ur pedalen eller? Nej, samma jävla visa en gång till. 2 dar i rad, vad är oddsen på det? Verkar som att jag måste börja meka lite mer med mina eggbeaters, verkar som det saknas lite kärlek här o var..

Ja, och så var det ju så skönt att paja pedaler i 50 knyck också...

Men en fin dag var det i alla fall!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd