Hundra tusen höjdmeter

På listan över fåniga målsättningar i livet kommer den här antagligen ganska högt upp. Men nån gång i höstas insåg jag att hmmm, om jag inte blir skadad eller sjuk under hösten så kommer jag att ha trampat över 100 000 höjdmeter i stigning det här året. Jag är sällan siffernörd, men det här verkade ju rimligt att sikta på. Nu är det ju inte så att jag jagat extra i några backar de senaste månaderna, men Sundsvallsterrängen gör sitt till. Och så den där veckan i Alperna i somras förståss, där klarades 20 % av årets stigningar på bara 7 dar.. Så nu sitter jag här med en riktig skrytbild från Stravakontot.

Skryt?

Målsättning check! 100 000 höjdmeter. Det blir typ som 11 rejäla backintervaller. Från havet upp på Everest.. Eller 47 gånger upp på Kebb. Eller 1176 gånger uppför Hammarbybacken. Försökte räkna ut hur mycket energi det gått åt för detta påhitt och fick det till knappt 4 kg ren snickers. Låter lite? Fast det klart, det går ju åt en del snickers för att bara leva utan att trampa höjdmetrar. Frågan är vad jag nu ska hitta på? 200 000 höjdmeter på ett år? Antagligen inte. Kanske bara ska cykla lite. Ruskväder idag, det får bli vinterstudiotrainer! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd