2019!

Då var det nytt år, igen. Har haft några ganska bra träningsdagar här i semesterlunken och har kört några tuffa backpass. Lite svårvärderat, har visserligen tagit en del KOM och satt flera topptider, bl.a på segment som typ 500 - 2000 pers har kört, så det borde vara ganska ok värdemätare. Dock tycker jag det väll känts sådär när det brantar på och lungorna vänds ut och in, men det är kanske så det ska vara då. Tänker att jag ska träna på nu sista två veckorna också, så får det bli lite mer av en vilovecka när vi åker hemåt. 

Firade 2018 års sista KOM med stil!

Idag inleddes träningsåret 2019 med en rejäl långtur. Drygt fyra timmar och 2000 höjdmeter är det sällan jag cyklar, men idag så. Benen var tyvärr rätt sega efter en ganska tuff backinsats på nyårsafton, så inte mycket till njutning. Men genomfört! Såhär en dag in på nya året borde man kanske blicka både bakåt och framåt, jag tror jag börjar med framåt så får tillbakablicken bli nått separat lite senare. Jag och Maria har redan satt ett tävlingsprogram, preliminärt, för 2019. Det viktigaste kommer vara att Maria får fortsätta sin satsning, så för mig blir det antagligen lite mer sparsamt med tävlingar och lite grand ta chansen när barnvaktsläge ges. Några mål har jag dock i huvet redan. Dels så klart försöka bli en liiiite bättre cyklist nästa år, tror det är möjligt att fixa det. Sen tänker jag ha SM i XCM som huvudmål, vilket är Finnmarksturen i slutet av juli. Dessförinnan hoppas jag kunna köra några fler cuplopp också med dräglig fart. Är ju sista året som H30-åkare detta, sen blir jag gubbe på riktigt.. Efter XCM-SM tänkte jag utmana mig lite, tänker försöka mig på Lida 24-h och sedan den enda tävling jag hittills är anmäld till - Siljan 100 miles i mitten av september. Kan bli nått det!


Har hunnit semestra också! Krokodilparken var en riktigt lyckad utflykt, och vi kom undan utan att ha behövt köpa nya sängar..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd