Mycket att göra

Har varit tunnt på bloggfronten ett tag, inte pga att det inte händer nått, utan snarare att det inte funnits prioriteringslust. Lite kasst, eftersom jag i första hand tänkt bloggen som en dagbok. Men va fan, jag får väl skärpa mig lite då. På alla fronter har det rullat på i full fart senaste månaden. Massor med jobb och resor varje vecka, fladdrar mellan Stockholm och Jämtlands halvöde inland. Massor med hemmaprojekt med sovrumsrenoveringar, garagepyssel, cykelservice och mycket annat. Sagoläsning tills tungmusklerna stumnar och otaliga åk i barnbacken. Och en massa träning så klart! Har satsat en del
på att hålla igång löpning med lite tempo, en del bra intervallpass på trainern, allt för få distanspass och lite skidåkning. Har även hunnit med en uppstarthelg med teamet i Umeå, en spännande säsong står för dörren med tre nya teamkamrater.

Grisigt snabbdistanspass igår. Än är det vinter kvar..

Betydligt mysigare väder i Gäddede i förra veckan.

Hänga med barnen...

Och födelsedagsfirad av Stockholmspolarna på Kellys!

Formen då? Mja, lite tveksam.. badrumsvågen e paj och 20-minuterstest har jag ingen lust med. Testade tröskelrundan runt Öjen-skottkärrsvägen-Sörfors igår i stället. 3 min efter pers på ca 1:30 cykling. Körde på crossen, vilket kanske e lite fusk, men den går marginellt snabbare (om ens snabbare alls) än min tävlingskittade Rocky som jag tagit snabbaste tiden med. Men på rekordrundan var det torrt kortbyxeväder. Igår var det plus 2, duggregn och vårgeggiga grusvägar. Släpade säkert med ett kilo grus å lera hem..  Så inte helt jämförbart, men jag tror det var en helt ok tid och även om det inte kändes superbra så är jag inte helt off. Som tur är, för tävlingspremiären närmar sig! Planen är Klippingracet i Säter om tre veckor. Vore lämpligt att cykla lite stig innan dess, hur nu det ska gå till..



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd