Semester!

Idag var sista arbetsdagen inför semestern. Skönt på sätt å vis, men inte riktigt den där semesterfeelingen. Kanske lite för att det varit rätt kul på jobbet på slutet och lite för att det inte riktigt är klart med alla grejer jag hade velat inför sommaren. Men det ska bli skönt ändå, förhoppningsvis glöms jobbet snart bort ett tag. Det bar direkt iväg på ny turné när datorn stängts av, denna gång norrut och vår ”hemmaplan” SCA arena i sobbola.

Stopp på vägen vid Skuleberget - numera en tradition!

Imorgon väntar hemmatävlingen Obbola challenge, en tävling jag inte hade planerat att köra, men då det löste sig lite oväntat på barnvaktsfronten blir det race trots allt. Tyvärr har senaste veckan varit lite sjukstuga och förra helgens fina känsla försvann fullständigt i början på veckan. Kanske lite bättre i morse när jag körde väckningspass, men nu känns det åter rätt osäkert hur det är med formen. Ska bli lite kul att testa det här loppet ändå, har ju rykte om sig att vara mycket teknisk stig och ha lite annan karraktärän andra långlopp. Förmodligen ligger det mig i fatet att jag inte kört banan tidigare och hardtail är sannolikt inte optimalt, men det är bara att köra och hoppas det funkar skapligt i kroppen. Ska testa att ta en snickers (min vanliga energipåfyllningsfavorit på tävling..) innan  loppet imorn också, få se om det hjälper mot trekvartsdippen jag haft på många långlopp. Ska även testa att köra med vätskerygga istället för flaska. Inga mer tappade drickaflaskor den här helgen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd