Mera tävlingar

Efter Bolleloopen och en stadig kräftskiva med liveband, nattsudd och för många öl var förhoppningarna rätt små på en pigg söndag, men det blev faktiskt oväntat bra. Ingen huvudvärk och benen kändes helt ok när jag å Maria rullade iväg mot Sidsjöbodarna. Så pass ok att jag fick för mig att sprätta till lite på ett stravasegment och putsade mitt eget rekord med 20 sekunder på drygt 6 min uppförsbacke. Oväntat bra!!? Sen körde vi på med att röja och märka upp en fin XCO-bana till tisdagens klubbmästerskapsdeltävling, som jag å Maria ansvarade för. En rätt jobbig dag, men fan det är nästan lika kul att röja upp stigar som att cykla på dem!

I röjartagen!

Sen blev det maxning igen i måndags, denna gång löpning. Deltaterrängen i Lucksta och den första hårda löpningen jag genomfört på lääänge. Även detta gick överraskande bra. Gick ut ganska kontrollertat och höll sen tempot bra över de fem kilometrarna, en distans som är ruggigt plågsam att springa fort. Inga exakta distanser eller tid, men gott å väl under 3:55-tempo på kuperat elljusspår är jag jäkligt nöjd med, speciellt när jag sprungit så pass lite under sommaren.

Två löpare i Lucksta!

Sen i tisdags var det så dags igen, KM-deltävling i XCO. Laddade upp med att fixa det sista på banan, sen rodda med barntävlingen för sen i all hast slänga på en nummerlapp och släpa sig till startlinjen. Jäkligt kul race och event då det kom väldigt mycket folk och körde för att vara Sundsvall. Mitt eget lopp blev sådär, ingen uppvärmning och start i en tuff stigning, så jag höll igen lite första varvet. Hade tufft motstånd från som vanligt vassa Micke Hendriksson och jag släppte iväg han en bit i början. Han fick en lucka på 15-20 sekunder och även fast jag såg han större delen av loppet tog jag i princip inte in nått, även om jag gjorde vad jag kunde. Han drog å andra sidan bara ifrån en liten liten aning in i mål, så jag är skapligt nöjd ändå att jag höll ihop loppet. Nån toppenkänsla var det dock inte, men kanske inte så konstigt med den lite bristfälliga uppladdningen. Grejen var ju den att jag inte var säker på att köra över huvud taget, men det dök upp gott å väl tillräckligt med frivilliga funktionärer, så då får man ju ställa upp på startlinjen. 

Lite throwback till Bollnäs, också en bra dag!

Sen har ju sommaren slagit till igen, så jag bara måste ju passa på att cykla kortbent till jobbet, medans det fortfarande går. Även om jag är sliten och kanske borde vila nu. Men så fort det regnar en morgon blir det vilodag, jag lovar mig själv!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd