Corona..

Ingen rök utan eld, fredagens och lördagens kassa träningspass berodde givetvis på att jag hade nått skit i kroppen. Vaknade i Söndags med halsont och huvudvärk och kände mig allmänt småseg. Det kan ju vara tidernas killgissning av snillet som spekulerar, men när jag blir förkyld har jag aldrig huvudvärk och blir i princip alltid mer eller mindre snorig. Mönstret här är rätt avvikande och då jag ju spenderade några dar i Sveriges epidemicentrum Stockholm precis innan folk började hamstra tonfiskburkar är min spekulation att jag kanske har Corona. Får se vad som händer, rimligen bör ju resten av familjen få det också nu då. Men efter söndagen har det varit ganska lugnt ändå, som en mycket mild influensa då typ. Har inte tränat nått, men har varit ute och grejat med lite ved, etc för att få lite luft i alla fall. Nu börjar det dock kännas som att det kanske är dags att rulla lite, så får se imorgon hur det känns.

Motorsågsövningar, härlig terapi för alla åkommor.

Så nu är alla jobbresor lite på paus ett tag och själv är jag så klart i hemmakarantän tills vidare. Har ju dock inga problem att jobba hemifrån och gillar ju generellt just att vara hemma, så jag är nog den sista som lider av karantänlivet. Men generellt verkar ju världen ha ballat ur fullständigt. Klippingracet blir inte av och Lidingö mtb känns ju extremt osäkert, pissar i Mississippi jämfört med inställda fotbollslekar och sångtävlingar kanske, men ändå, allas intressen drabbas vad det verkar. Men just nu får det väl vara som det vill med den saken, hoppas mest komma ut å cykla lite snart igen när snön är på väg bort. Det gäller att komma ihåg det som är kul också. Jag har tränat för att vara i form och cykla fort, men jag har inte gjort några extrema uppoffringar för att pressa mig framåt ett extra steg och för att maxa mina möjligheter på nån tävling. Och jag har inte tömt plånboken för att cykla etapplopp i Sydafrika och har inga spikade cykelaktiviteter inbokade på hela sommaren. Så jag tar paniken med ro och hoppas på en bra sommar, samtidigt som jag ändå blir nedstämd av att tänka på alla som dränerar sin energi och plånbok totalt för sina intressen och sen möts av ett ”inställt!”. Håll ut!
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd