Ny tävlingshelg

Slött med tävlingsrapporterna här.. Men jag skyller på att det inte är lika kul att skriva när det går dåligt. Eller att jag inte hinner, vilket typ är sant. Som igår tex, var ute i garaget till halv 12 och servade cyklar. Upptäckte sen att jag tappat nyckelknippan och jagar på en timme till som en vettspoling utan att hitta fanskapet och går isäng utan nycklar med nerverna på utsidan. Bra vila och mycket bloggarro? Typ inte. Men i alla fall - Lida loop. Ja, vad ska man säga, en riktig lerfest? I mina ben var det dock ingen fest utan mest deg. Rullade in som 17:e åkare i h30 efter att i alla fall skärpt mig lite sista loopen och slutat släppa förbi åkare efter åkare.


Grisfest i Lida, tack @happyride för fotot!

Påminner lite om säsongen 2017 och Långa lugnet. Rullade in som 20:e, dryga halvtimmen efter elittäten den gången och undrade vad fan jag höll på med och om det var nån mening att träna över huvud taget, jag skulle ju cyklat snabbare otränad? Men sen blev den sommaren riktigt bra med flera bra resultat, bl.a. andraplatsen på Bockstensturen. Så jag tror på att det vänder, förr eller senare. Just nu känns det som senare, men vi får se. I helgen är det i alla fall dags för just långa lugnet igen. Först blir det dock uppvärmning med XCO i swecup, också det i Falun, sen långloppet på söndag. Två tuffa race som kanske får kroppen på andra tankar. Gasar och hoppas på det bästa..


Mer Lida, tack @cykelkanalen!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd