Omskakande vecka

Den här veckan var lite mer omskakande än vanligt. I söndags drog jag iväg mot Gäddede för veckans jobb, som skulle inledas med ett besök i Blåsjön i måndags. Nollgradigt, snöfall och halt som satan när jag närmade mig norra Jämtland. Rullade på i ganska maklig fart och försökte hålla mig uppmärksam, men utanför Hotagen tog det stopp. Plötsligt har jag en älg framför mig och väjar åt vänster. Passerar älgen och kikar på den och tänker att, fan det där var nära ögat. Tappar fokus framåt och missar älgens polare som står tvärs över vägen några meter fram. Hinner knappt reagera, svänger till ut mot vägkanten men klipper baken på älgen, som studsar upp mot framrutan och sidostolpen och vidare över taket. Ljudet av något tungt som trycker in glas, ett snabbt stopp.

Kabam!

Körde som tur var inte jättefort och hade tur att sidostolpen tog mycket av smällen. Fick lite glassplitter i knät, men klarade mig utöver det helt oskadd. En riktig nära-döden-upplevelse, som tur var gick det bra. Fem timmar senare är jag bärgad och åter i Östersund för övernattning. Kände mig lite skakig direkt när det hände, men har sen varit rätt lugnt. Man vet ju aldrig riktigt hur man reagerar, men har försökt vara lite extra uppmärksam i veckan. 

Annars har det varit en hyfsad träningsperiod. Förra veckan var jag i Stockholm å fick till en bra löprunda runt söder. Fixade till slut milen under 40 minuter utan att knäcka mig fullständigt. Kändes bra! Även cykelpassen på slutet har varit helt ok, känns lite sådär lagom piggt i benen, tror jag ligger helt ok träningsmässigt och det känns rätt inspirerande att träna på ändå. Känns ju som vintern e slut nu, men det är kanske lite tidigt att ropa hej våren.. får se till att hålla mig borta från älgar och olyckor nu bara!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd