Löpform!?

Känns som att cykelformen toppade där i Järpen och påföljande vecka, nu ett par veckor sedan. Gasade slut på det sista krutet som fanns och nu är det för kallt och blött för att riktigt köra fort. Det sista var väl att knipa tillbaka KOMet på Njarkarundan, vilket lyckades, men knappast en lätt runda. Var ganska länge sen jag fick pressa i nästan 1,5 timme. Till helgen blir det möjligen sista downhillåken, sen är det bara att packa undan cyklarna och ladda för vintern. Typ. Men så är det ju den här mellanperioden innan snön kommer.. Perfekt för att springa lite mer! Och köra trainer, vilket jag redan kört igång lite då Maria är borta rätt mycket. Men nu de senaste dagarna är det jag som har rest och då har jag passat på att springa lite. I förrgår satsade jag på ett par längre intervaller och lyckades hålla 3:40-fart i två kilometer på platt mark längs Kungsholmen. Och lite medvind kanske.. Men ändå rätt ok, jag var förvisso rätt trött, men att fixa milen en bit under 40 minuter är jag nog fortfarande god för. Får se om man kan snoka upp nån löptävling kanske under hösten. I övrigt är det tempo furioso på de flesta plan. Serva tre ungar som sällan verkar klara av att vara friska samtidigt, jobba 100% och lite till och sen fixa med allt annat runt livets pussel. Kanske träna lite.. i helgen fick jag i alla fall ett fint brejk med besök i Enköping och kusin Jens 50-årsfest. Ibland kan man ju känna att man vill ta det lugnt och gå isäng tidigt när det är mycket annat, vara en riktig tråkmåns med andra ord. Har bestämt mig för att inte bli sån, så satsade all in partaj! Oftast ångrar jag det inte, och definitivt inte denna gången.  Riktigt kul att träffa släkt och vänner och dessutom livemusik med Smalare än Tord. Insåg att jag saknar konserter lite, det var länge sen senast. Kanske nått att plocka upp igen, nån gång…
Party party! Grattis kusin!

Norra bantorget från toppen av Sign hotel. Ibland har man flyt med uppgraderingar..

Hann med en tur till Älvkarleby på konferens också. Mycket åkande i alla dess former de senaste dagarna..




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd