Alternativ träning

Maria har tagit ett välförtjänt brejk och kilat ner på kvarterskrogen för att dricka öl, jag sitter hemma med två, till slut, sovande ungar. Läge att utforska lite hemmaträningsmetoder! Trainer i all ära, men lite variation kan ju kanske vara bra. En riktig pulshöjare jag upptäckt är hopprep. Efter att ha bränt av en 100 hopp är man rejält flåsig. Men det är sällan jag lyckas med så många, för det jävla repet envisas med att gång på gång fastna runt lilltån. Svär en liten ramsa, funderar på att slänga repeländet i väggen och gör ett nytt försök.. Lite träning blir det i alla fall och till och med en svettpärla. Gött! I helgen är planen att ta med Frida upp till Sollerön. Behöver hämta takboxen och lite skidor, bäst att passa på nu innan det eventuellt, mot all förmodan, blir lite snö. Tänkte satsa på lite stavknatande i Gesunda också, får se hur det känns. Efter förra helgens ganska lugna skidgång blev resultatet att jag stapplade runt som en gammal gubbe på kontoret i måndags. Farligt med träning..
Kompis eller inte? Svårt att bestämma mig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd