Kanonerna mullrar

I helgen har det blivit Sundsvsllsvisit i samband med det traditionsenliga julbordskalaset. En trevlig kväll och en som vanligt för kort natt på hotell Knaust var ju inte helt fel. Efter en 24-timmarsfasta i torsdag har det varit fri svull på jullunch hos Atlas luciaseminarium i fredags och så nu igår. Tror de här kortfastorna kanske är en nyckel för att lyckas komma ner ett par kg i matchvikt till cykelsäsongen, men då får man nog skippa bufféfrossande under våren. Lite träning har det blivit också, 6 ggr 30 i Sidsjöbacken igår. Tungt.. Idag lufsade jag runt 10 km-spåret på södra berget. Ingen snö, men säkert 2 decimeter svallis på sina håll. Tyvärr inte mycket snö på gång enligt prognosen heller, enda ljusningen är att kanonerna på ängen mullrar. Men hur kul är det efter 5 varv på en 1 km-bana, egentligen? Nej, jag ger det ett par veckor till, om det inte finns ljus i skidspårtunneln då så skiter jag nog i skidsäsongen 15-16. Lite kul är ändå att kroppen känns ganska bra för löpning nu, om det inte blir någon skidåkning måste jag nog köra ett testlopp inom nära framtid. 10 km under 40 min borde jag nog ta..
Testar löpbandet innan middan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd