Regnigt nyckelpass i Gesunda

Sedan några veckor tillbaka har jag planerat att köra ett nyckelpass precis den här dagen inför sommarens Alpäventyr. Ett distanspass i Gesunda med mycket klättring, ett tufft pass som med en dags vila till Långa lugnet ändå inte bör sumpa tävlingsformen fullständigt. Jag värmde upp igår med ett underbart grusvägspass upp till vindkraftsparken i Gesundaskogarna, ganska lugnt och skönt i härligt soligt och torrt väder. Bra känsla inför idag, men väderprognosen lovade inte gott. Dessutom vaknade min tilltänkta träningskamrat Maria med halsont. Typiskt.. När sen regnet strilade ner och termometern stod på +8 blir man ju sådär sugen. Väntade in i det längsta ikväll utifrån prognos om upphörande regn, men när middan var intagen fanns ingen återvändå, -på med regnjackan! Och inte fan hade det varken slutat regna eller ens blivit en halv grad varmare. Skitväder... Inte kändes det särskilt bra heller, även om halkigt och genomsursugigt underlag inte bidrog ett dugg till en lätt o fin känsla. Dessutom frös jag utav helvete om fötterna, som vanligt fast värre, och som vanligt med regnjackor så andas de inte så i slutändan är man ändå lika blöt av svett som om man skippat jackjäveln från början. Så kallt även där och som grädde på moset en ganska fläskig krasch på en blöt spång med fina skubbsår på höft och ben som resultat. Det egentligen enda positiva med detta pass är att det blev genomfört. Sex vändor upp o ner kanske är något färre än jag tänkte mig, men det får duga. Nu får vi se hur det går på lördag. Härdad för dåligt väder är jag ju i alla fall. Jag bör dessutom ha optimerat chanserna nu att få ta över någon av Marias eller Fridas förkylningar, så jag tror det antingen blir DNS eller en grym formtopp. Den som lever får se..
Surt sa räven.
Höften såg betydligt värre ut..
Betydligt trevligare igår.
Bara för att det var så fint!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd