Sjukträning

Senaste dagarna har bjudit på en vårförkylning, men då jag känt lite behov att hålla benen igång har jag fusktränat ändå. Dock ganska lugnt, förutom när Maria hårddrar mig ut till Galtströmmen på utflykt. Riktigt fin tur, men det blev med tanke på hälsan lite väl hårt då jag hade två ungar på släp också. Men det verkar inte ha gjort mig sjukare än i alla fall, blir nog till att nöta på lite lagom och hoppas att det släpper snart. Planen just nu är att åka ner till Dalarna o köra långa lugnet om knappa två veckor, lite tävling kan nog vara på sin plats snart. I övrigt kämpar vi på med ogräs o andra småprojekt, man somnar allt som oftast ovaggad. Eller lite smålurig.. Igår firade jag o Maria månadsdag med en öl och en flaska vin. Efter cykeltur och hårt slit i trädgården med resulterande vätskebrist är det fint med en dotter som skålar hejvilt (med mjölk i hennes fall..) och drickhetsar mor och far "så att ni inte hostar". Ibland krävs det så lite för mycket glädje - ur flera aspekter!
Ibland känner man sig lite förkylningshängig..
Fint med havsutflykt! Men kallt.
Och nu är vedugnen invigd också! Jag skulle kunna leva på bara bröd..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd