Väckningspass

På väg hem från tre dagar i Göteborg, trött och nöjd på ett flygplan, förmodligen ganska rakt ovanför mitt hus snart. Fick mig en riktigt efterlängtad vilodag och egenkväll i tisdags som frångick min vanliga tjänstereserutin med hotellpicknick - träning - kvällsjogg. Biokväll med nya (den var ny för en månad sen, men ändå) Star wars och efterföljande burgare på Donken. Kvalitet! Kändes skönt att skämma bort mig lite, tycker nog jag förtjänat det efter otaliga övertidstimmar under hösten. 

Igår var det dock träningsdags igen, samma gamla hotellgym på Panorama. Hade tänkt köra motionscykel, men den var ockuperad av en svettig gubbe när jag äntrade gymmet. Fan, vad hitta på nu då? Tänkte att jag joggar lite på bandet och väntar ut honom, ingen pallar med den där cykeln hur länge som helst. Men det var en seg jäkel och efter en kvart gav jag upp trampartanken, det fick bli bara löpband för min del. Körde lite stegrande tempo och avslutade i 12 km/h med 4% lutning. Ingen imponerande fart, men tyckte det kändes helt ok och uthärdligt att genomföra trots löpbandstristress. Blev dryga halvtimmen och 6 km totalt. Men eftersom jag gett mig fan på att trampa intervaller gick jag upp före 6 imorse för att köra mina 4x4 min. Ingen annan var het på morgonträning, så jag fick min dos. Men fy för att köra riktigt hårda pass på morgonen, inte min grej. Men det blev gjort, jag genomförde det med dräglig känsla i benen och frukosten efteråt smakade ljuvligt.
Ett stort ögonblick i livet på hemmaplan - Frida har börjat sova i egen säng, i eget rum, på eget initiativ. Stora tjejen!




 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd