Lite uppdatering

Det här med säsongsvila, så förtvivlat svårt det ska va! Att ta det helt piano känns helt omöjligt, har kanske tränat lite mindre än vanligt, men ändå typ varje dag. Har på sistonne varit rätt körigt också och vid nått tillfälle har jag känt att fan, jag behöver sätta mig på trainern och köra skiten ur mig så att huvet i alla fall tillfälligt töms på tankar. Och så har jag gjort det, och det har funkat bra, men nån vidare säsongsvila är det ju inte.

Nu sitter jag i alla fall på ett plan mot Schweiz för att träffa några av mina nya ÅF-kollegor nere på kontinenten. Ingen träning idag och vi får se kommande dagar, jag har med ett par löparskor, men cykling lär det inte bli i alla fall. Kanske tvinga mig till 3 vilodagar utan att vara sjuk? Får se om jag klarar det.. Men mentalt måste det väl ändå vara bra att vara så pass träningssugen. Snart får jag lite alper i blickfånget också och då blir jag antagligen desperat träningssugen.

Lite körigt på sistonne som sagt, energin har inte räckt till riktigt för nått vettigt bloggande. Brutalt mycket jobb med typ 45-50 timmarsveckor ett bra tag nu där jag ändå känner att tiden inte räcker, mycket resor, sjuka barn som håller en vaken om nätterna, vattenläcka i huset och försöka stötta och täcka upp så gott det går för en stressad Maria som har ångest över både tentor och kariärval. Och som grädde på moset försöka styra upp diverse smågrejer inför sommarens bröllop för att slippa vägga fullständigt här fram mot sommaren. Det är ju tur att både bröllop och jobb är rätt kul i alla fall, så det är bara att köra på..

Don’t panic!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd