Tillbaka!

Prick en månads blogguppehåll! Tror att jag behövde ett litet break, både från blogg och prestationer, har väl egentligen inte känt mig sliten och omotiverad, utan mer att det bara känts som ett bra läge att ligga lite lågt. Livet har ju ändå inte varit på sparlåga direkt, har bl.a. hunnit med årets grabbresa, denna gången till Moskva! Sjukt häftig stad och med det grymt trevliga umgänget kan jag konstatera att årsförbrukningen av dekadent leverne är uppnått med råge. Även på cykelfronten har det hänt en del. Nörd som man är har jag ju till och med hunnit vaxa flera av cyklarna i stallet. Har dock inte vaxat bilen... Prioriteringar! Har även tagit nått slags beslut om nästa års cykelval, som det ser ut nu kommer jag rulla vidare på min Rockymountain Vertex. Gillar den fortfarande och tror den har många mer mil att ge, kanske blir lite små uppgraderingar också. Var egentligen sugen på heldämpad, men det får vänta lite. Vill satsa stålarna på en schyst hoj till Maria och två nya cyklar blir lite väl dyrt. Att sälja något gammalt för att göra rum för nytt är ju otänkbart. Nästan.. Maria får dock en riktigt najs hoj - en Scott contessa spark rc, tror det kommer göra susen. Ska få stå ute på Sportson i Birsta och glänsa lite under vintern förhoppningsvis.

Det glänser såååå fint!

Har hunnit cykla en del också. Har siktat in mig på att köra mer stig på slutet, vilket jag verkligen lyckats gjöra också. Många fina rundor på 1-2 timmar, inte så jättehårda pass och inga intervaller, även om jag matat på längs nått segment eller så. Känner mig riktigt nöjd med hösten, har varit jäkligt kul att cykla flera av de pass jag kört. Ser många konkurenter (och min sjukt imponerande fru) som redan startat upp grundträningen för 2019, med långa pass, tester, block, intervaller, periodisering och hej och hå. Är det inte lite tidigt funderar jag? Men jag har ju generellt lite annat fokus på mitt ”upplägg”. Planerar i princip aldrig träning mer än nån enstaka dag framåt och försöker leva efter devisen att träning som blir av är bra träning, samt att det helt ok att ändra upplägg på passen utifrån dagsformen. Helt enkelt för att ett liv som småbarnsförälder och ett omväxlande jobb med mycket resor och annat gör att ett för detaljerat upplägg är dömt att bli ett fiasko när det kommer till genomförandet. Har inte lyxen att kunna styra dagarna i detalj särskilt långt framåt. Måste påminna mig om detta ibland, så att jag inte får för mig att skriva träningsplaner. Så tills vidare tänker jag nog fortsätta med att inte pressa mig så hårt, känner mig iofs rätt motiverad, men den känslan och vill jag ha kvar och ha ännu starkare i typ februari- mars. Tror inte en motionär med gubbelitambitioner säkrar en bra säsong med stenhårda intervaller i november, däremot tror jag det finns risk att man dödar motivationen till den dagen den verkligen behövs. Det är i alla fall det jag intalar mig inför nästa mysrunda!

Har cyklat i snö också, även om hösten e tillbaka nu.


Moskva - speciellt ställe..


Men barnen då!? Ja vi har varit på utflykt också, denna härliga höst!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd