Lugnet XCO

Idag var det dags för XCO igen, denna gång runt Lugnets fantastiska banor. Var på plats tidigt och testade banorna 4 timmar innan start. Fick testa i torrhet och det kändes ganska bra ändå. Missade dock att vi i veteranklasserna inte skulle köra alla A-linjer, bl.a. inte det beryktade trippelhoppet. Så jag var ju tvungen att testa det då jag tänkte att det ju ingår i racet sen. Det gjorde det inte och det enda jag fick med mig av det testet var en bakhjulspunka. Men jag fixade hoppen i alla fall. Fixade nytt bakhjul och satte mig att vänta medans regnet tilltog allt mer inför vetranstarten.

Laddade med kvällsjogg, synd att inte vädret höll i sig.

Väl på start hade det regnat rejält och det bjöds åter på lerfest. Kom iväg bra i starten och hängde med skapligt första biten. Hade några starka före och strax efter att fajtas med, men kunde köra mitt eget lopp på det stora hela. Lyckades köra på skapligt hela vägen, kanske inte nån fantastiskt bra känsla, men klart bättre än Lida loop i alla fall och ganska bra återhämtning mellan de ganska tuffa stigningarna. Tyckte jag körde bra i de tekniska delarna men kanske lite svagare uppför. Behöver uppenbarligen banta och träna syreupptag.. Men det var en grymt kul bana och på det stora hela någorlunda tillfreds med loppet. Det slutade med en tredjeplats till slut, bakom ”omöjlige” Midelf och starke Johannes ”pulskurvan” Sikström som båda var en bit före. Ner till fjärde var det bara 10 sekunder till Peder Andersson som inte lät mig slappna av de sista varven. Bara ladda om och hoppas prylar å ben pallar en runda till runt Lugnet imorgon!

Nöjd med att få med en liten pokal hem!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd