Tre hårda pass

Efter en jobbvecka i Stockholm avrundades förra veckan med en weekend i dito stad på tu man hand med fru Karlberg. En sent nyttjad bröllopspresent som nyttjades för precis rätt tillfälle, ett par riktigt lugna och sköna dagar som satt riktigt fint. När gick man på bio senast, tex? Riktigt najs, kollade in Midway, som var riktigt bra. Har som tur är en intelligent fru, istället för att bråka om filmval gick vi på var sin. Perfekt att sen stråla samman på Akkurat, krogen där vi hade vår första dejt för en herrans massa år sedan, och ha två filmer att prata om! 

Bästa frun!

I träningsväg blev det en lugnt vecka. Tränade nått varje dag, men med ganska låg intensitet. Lite gymcykel, lite löpning - bl.a. en skön tur med Maria runt Hagaparken. Ja, ibland kan vi göra saker tillsammans också... Inför den här veckan var jag därför utvilad och sugen att gasa lite. Typiskt nog blev det lite kaos med sjuka barn och massor av jobb, men det har gått bra att trixa till träning på dagtid och jobbtid halva nätterna. För vem taggar inte igång på hårdkörning när man får kolla My little pony-film under passen? I måndags blev det lite längre intervaller, 10-9-8-7-6 min i typ tröskelfart. Kändes ganska tungt, trotts att watten var ganska låga fick jag bita i rätt hårt. Sen igår körde jag korta intervaller - 30 sekunder med 1 min vila. Blir lite syraskuld som byggs på för varje intervall som jag inte riktigt hinner återhämta på 1 min vila, så till slut blir det ganska tufft. Tappade räkningen efter ett tag, när jag till slut tyckte det var nog och räknade ihop hade det blivit 17 st intervaller. Helt ok, men även detta pass inte helt pigg. Hade efter dessa två pass rätt små förhoppningar på kvällens pass efter en lång jobbdag runt diverse vattenkraftjobb och drygt 50 mil i bilen. Men idag släppte det nog lite i alla fall. Mosade på med 10 st 2-minintervaller och tycker det gick bättre för var intervall och kunde sakta pressa upp både puls och belastning. Gott så! Nu blir det jobbkonferens torsdag-fredag så får vi se vad det blir efter det. Måste få in nått löppass också. Intervaller kanske?

I tisdags stack jag och den inte så längre sjuka dottern ut å rekade bortplatser, perfekt nytta och nöje!

Vinterdäcken på! Men snön smälte bort...

Skippar regnrusket och kör trainer!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd