Hemester

Den här veckan skulle egentligen spenderats på Sollerön, men ytterligare förkylningar för mig och Maria, samt en ihållande hosta för Frida har lett till att vi är kvar på hemmaplan. Det har till och med gått så långt att jag varit och testat om jag har Corona, dock inget svar än. Tyvärr blir jag inte särskilt imponerad av Svensk sjukvård och vår Coronastrategi verkar ju onekligen som tidigare konstaterat styrd av puckade sosseaktivister på diverse myndigheter. Trodde frågan var högt på agendan, men fem dagar från förfrågan till att man får testa sig, och hostiga barn får inte testa alls. Pinsamt uselt, egentligen. 

Hemestertur till Nolby!

Så innan jag fick göra nått coronatest var jag i träningsbart skick igen. Har fortsatt jakten på de 200, men det går trögt. Loggade in på min Stravaprofil igår och konstaterade att jag inte kommit närmare alls, snarare tvärt om. Lite irriterande, för tidigare har Strava skickat ut notiser när man petas från tronen, men numer verkar det bara skickas ibland. Störigt, eftersom man då inte vet vilka segment man har att försöka ta tillbaka, samt att det är svårt att agera med normalt cykelhyfs och lämna lite kudos och uppmuntran till de som cyklat ifrån en. Efter att ha segmentsurfat en stund har jag dock hittat lite segment som jag tappat, varav några borde gå att kontra på. Men när man blir nerpetad från nån backe på gran canaria, eller någon ärkesopa åkt runt på motocross med Strava påslaget så är det ju lite värre. Hur jag än nöter lär jag aldrig snitta 30 knyck uppför stökiga stigar med 12 % lutning.. Jag får kämpa på helt enkelt!

Cykla cykla!!

Så i övrigt blir det hemmasemester denna veckan. Hittills riktigt bra och de senaste veckornas värmebölja är inte saknad. Det har varit fullt tillräckligt varmt för både bad och strandhäng ändå. Har även hunnit med annat kul med barnen, som att fiska och tälta, sånt vi borde gjort tidigare, men som nu verkligen blivit av. Riktigt nöjd med att varva ner lite, innan det blir ett litet jobbryck till i nästa vecka.


Till och med Maria badar - perfekt sommarväder!




Kommentarer

  1. Tips! Flagga aktiviteter på strava som är uppenbart körda med el-cykel! Det gör jag direkt, oavsett om det är mitt KOM eller någon annans som står på spel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så klart! Ett otyg det där med elcyklar, tror det än så länge inte används så mycket i skogarna här..

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd