Höst

Hösten har verkligen rullat in snabbt, känns det som. Kämpar med motivationen att sticka ut i pannlampans sken istället för den enkla och bekväma vägen - att sätta sig på trainern. Den tiden kommer nog ändå.. Men i kväll ångrar jag mig nästan. SMHI snackade om lätt avtagande regn. Inget regn när jag stack iväg, så det var väl lugnt tänkte jag. Skulle köra några korta intervaller i skogen och få igång benen lite inför Sundsvallscyklisternas KM-tävling imorgon kväll, som jag ser fram emot som ett bra tävlingsgenrep inför SM. Intervallerna gick väll bra, men på vägen hem började himlen skina upp misstänksamt lite till och från. Slutade med hällregn och åskoväder innan jag var hemma, vid ett strömlöst hus.. Är inget stort fan av att cykla i åskväder, speciellt inte när det är mörkt. Men det var förhoppningsvis sista gången på ett tag. 

Tvätta tvätta..

Veckan har annars bjudit på den första stockholmsresan på snart ett halvår. Verkade som att ingen annan heller varit där på ett tag, man vet att det är glest mellan hotellbokningarna när det luktar kloak på hotellrummet för att vattenlåset i duschen torkat ut.. Men annars var det sig likt, lite kul med miljöombyte på jobbet, men rätt skönt att åka hem igen.


Tunnelbanan, som jag har längtat! Inte.. fast det var rätt folktomt och därmed uthärdligt.

Nu är det ca 10 dar till SM i XCO. Det mesta är gjort, nu är det till att ladda. Tänkte köra på över helgen och sen checka ut ett par vilodagar och ta det väldigt lugnt i nästa vecka. Förhoppningsvis kan det ge lite extra boost. Det har fortsatt känts bra på de flesta träningspass, vissa pass riktigt bra. Imorgon är det som sagt KM-tävling, hoppas på bra fart och att det dyker upp nått bra motstånd som kan sparra lite! 


Det här passet gick dock sådär bra. Körde över nått skräp med racern och fick bli hämtad av Maria efter försök att täta med spray med halvkasst resultat. Fast så var det värdens kanske slitnaste tubdäck som satt på, som redan gått långt på övertid, så det kändes inte allt för bittert.


Också den roligaste icke-cykel-händelsen. Frida har börjat ettan! En stor dag, glad att jag fick lämna just den här dagen, även om jag inte fick följa med in i klassrummet.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd