10 nyanser av grått

Det har varit tunt på bloggfronten ett tag, i huvudsak på grund av bristande skrivinspiration. Men nu sitter jag här ett par dagar innan julafton med en mysig förkylning på halsen och kan inte spendera kvällen med träning. Dessutom osugen på garaget och barnen sovsäckscampar i tv-rummet, så vad gör man.. Kanske dags att skriva nått då. Blev tyvärr inte riktigt det lugna och samtidigt effektiva jullov jag tänkt mig. Så fort man sänker garden och slappnar av är det nån jävla infektion som passar på. Så istället för julgranshämtning blir det coronatest dagen innan julafton. Surt, men det är till att bita ihop och försöka få till ett firande för barnen som blir bra ändå.


Det närmaste vinter vi kommit i år, skridskolek på en frusen vattenpöl..

På träningsfronten har det rullat på med lite blandat. Har inte jagat livet ur mig, men har kört på med regelbunden träning, mest cykel och så lite löpning. Hade kanske hoppats på lite skidor också vid det här laget, men den här vintern är fullständigt katastrofalt dålig. Grått, grått, grått, dimma och varvat med plus två och regn. Knappt så att det varit värt besväret att lägga tid på min favorithushållsarbetssyssla - släcka lampor. Resten av familjen verkar ha landat i att det ändå aldrig blir ljust, så varför bry sig. Jag borde kanske ta till mig det och satsa på ett par extra vändor med dammsugaren, utöver de vanliga tre per dag, eftersom hallen ser ut som en grusplan så fort någon stuckit ut näsan, eftersom det inte är nån jävla snö  ute som gör barn och cyklister lite renare. Suck. Vissa kvällar har det i alla fall krupit ner på typ minus 0,5 och den vitt utbredda lersörjan har då torkat upp tillräckligt för att det ska kännas värt att cykla ute. Har faktiskt blivit några helt ok rundor och faktiskt årets antagligen sista KOM. Om nu inte nån sticker ut och sprintar i mellandagarna blir det start på nya året med 220 KOM i baggaget. Helt ok facit för detta år och jag nådde ju mitt 200-mål. Det ska väl dock sägas att formen svängt ganska mycket upp och ner ett tag nu, vissa dagar ok men desto fler rätt tunga pass. Men det är väl den tiden..


Här tog jag mig upp på ett närbeläget berg, typ 270 möh, och där var det faktiskt vitt. Mäktiga 2 cm snö..

Även i övrigt har december känts som en grå dimma. Det liksom rullar på med hemmakontor och hela det konceptet men när det inte händer nått speciellt på helgerna så mest flyter dagarna ihop. Men det finns väl både bra och dåliga saker förstås, en bra sak är i alla fall att jag trotts att jag jobbar minst heltid får träffa David i alla fall lite även på vardagarna. I dessa gråa tider - en verklig solstråle att lysa upp dagarna!

Drygt 7 månader nu och allt mer mobil.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd