Snart slut på 2020

Det här året har för min del bjudit på både toppar och dalar, men i allmänhetens ögon betraktas det väl lite som ett riktigt coronainfekterat skitår. Och på den linjen avslutar jag året vad det verkar. Inte med Corona dock, efter ett andra negativt test för året, men med ett sällsamt envist förkylningsvirus. Trodde jag var på väg att friskna till och trampade lite försiktigt på trainern på juldagen, men det var ett misstag. Snörvel och rethosta har hängt sig kvar och varit ovanligt segt att bli av med efter det. Efter att ha varit ute och skottat slask idag kändes det som att det var dags att komma igång igen idag, men icke. Ikväll drog rethostan igång igen, så bara att sjunka ner i soffan och vänta lite till. Kanske det går att köra något pass till innan nyår, men träningsåret 2020 får nog anses vara slut.


Julaftonsbrasan!

Men oavsett har det varit en bra julledighet, om än lite ensligt. Eftersom både jag och Maria inte varit friska har vi i princip varit helt ensamma hela julhelgen, utöver lite kortare utomhusträffar med släkt å vänner. Och med tanke på det genomusla vädret just nu har jag ju ingen större sorg över att inte kunna träna ute. Snart 10 träningsfria dagar, det är riktigt länge sedan senast. Men jag behövde väl det då, tydligen. Jag har i alla fall fått tid att fixa en massa saker hemma, främst packande inför det stora uppbrottet - 2021 är året då jag blir Jämte igen - Duved nästa!


Snart i ett flyttlass påväg västerut.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd