Förkylning och misslyckad maxning

Semesterturnen må ha varit toppen på många sätt, men inte formmässigt. Väl hemma i Duved körde jag ett lugnt rullpass med känslan att jag inte cyklat på flera år. Ingen rök utan eld, dagen efter vaknade jag med halsont.. Det blev dock lindrigt och efter två vilodagar rullade jag igång igen, med betydligt bättre känsla i kroppen. I fredags blev det en tur till Fröå gruva, med en avstickare upp på fjället. Bra benkänsla, men vilken jäkla skittur. Lerhål var och varannan meter och sly och snår. Vill ju inte bidra till cyklisternas dåliga rykte och ösa på genom surhålen, så det blev mer traska än cykla.. Lyckades med årets första rejäla vurpa också när jag kom för långt ner på en skråstig. En rejäl smäll på låret och böjt styre får ändå betecknas som att jag kom lindrigt undan.

Bra cykelstig?

Igår tänkte jag köra en riktig formtestare och ta lite revansch på Åre 900-Challenge-banan. Ganska varmt och torrt och svag vind - perfekta förutsättningar. Rullade på bra upp till Hummeln med känslan att formen var ok men inte 100, kändes ändå som att en bra tid var möjlig. Men en bit upp ovanför Hummeln lyckas jag givetvis köra fel i svettyran. En lite längre felstyrning och en kortare. Tappade uppskattningsvis ett par minuter sammantaget och all motivation. Körde upp till toppen ändå och landade på 54-minuter nånting. Känns skönt ändå att det nog finns kapacitet för att köra på typ 51-52 nånting en bra dag, eller kanske till och med ännu lite snabbare en bra dag. Lär måsta bli ett nytt försök nån dag, när känslan faller på och vinden blåser rätt.

Fint ändå!

Har blivit lite utflykter också. Handölsforsen var helt ok!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd