Va, redan en månad sen senaste inlägget!?

Ja, nu får jag ju skärpa mig.. sommaren har gjort full entré och midsommar har passerat. Den där riktiga värmeböljan som rått i resten av landet har vi fjällbor i stort undgått, som väl är, förutom de sista dagarna som varit sådär oskönt varma. Bad i all ära, men jag föredrar några grader kallare. Eller som den filosofiska diskussion jag hade med Frida igår - när det är sommar längtar man efter en snödriva, till och med jag som jämnt fryser. Insiktsfullt. 

På cykelfronten känns det som att formen i alla fall vissa dagar nu varit helt ok. Har tränat på riktigt bra och i midsommarveckan fick jag ihop hela 14 timmar, vilket är riktigt bra. Tänkte därför att det skulle bli en fin tur idag när jag och Andreas Wadsrtöm skulle testa Åre hillclimbbanan, från Åre torg till kabinbanans topp - en nätt backe på 900 höjdmeter. Problemet var bara detta med värmen. Jag kör i princip uteslutande min träning sent på kvällen när barnen somnat, det är med andra ord nästan alltid behaglig temperatur. Att sätta sig och nöta uppför mitt på eftermiddan i plus 27 var inte kroppen riktigt med på.. Upp till Humeln gick det fint men sen var det rullgardin ner. Slutade helt återhämta mig på de lätta delarna och orkade inte längre driva puls. Kändes väldigt främmande och ovant i kroppen och inte alls i linje med vad jag borde orka, så jag tror att värmen spelade in en hel del. Även om det blåste klart svalare 1200 möh, men det var så dags då. Blev avställd av Andreas med nästan 5 minuter från Hummeln och upp, så där fick jag lite att jobba på.

I övrigt har det så klart hänt en hel del senaste månaden som jag borde bloggat om. Bildkavalkad får duga som ersättning..


Jag och ett renarsle på dagens tur.

David, numera fullt mobil på två ben, med allt vad det innebär..

Barnen cyklar på riktigt bra nu, går att göra fina turer - som igår tex, 8 km tur och retur till Åre för att köpa glass.

Midsommarhelgen spenderades i Sundsvall med massa fin cykling.

Jag å David har hälsat på på Sollerön.

Och på Sollerön blev det mysturer med David på släp.

Jag och Maria har firat 3-år som gifta❤️

Och fantastiskt roliga Åre Bike-park har öppnat!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd