Oönskade traditioner

Förra julen var Coronajulen delux, inte för att jag hade Kinapesten, utan för att ingen vågade träffa någon som uppvisade minsta förkylningssymptom. Det blev således en familjeisolerad jul, med en envist lång förkylning som extra sällskap. I år var tanken att vi skulle ta oss till Sundsvall för familjefirande, men tyvärr är det i princip exakt samma läge som förra julen. Den här gången har alla i familjen varit sjuka i omgångar, troligen inte corona nu heller (Sam och Maria testade), utan snarare säsongsinfluensa. Så det blir familjefirande i år också, bara hoppas nu att vi blir så pass friska att vi kan komma ut och åka skidor. Jag har inte tränat på 10 dar nu, eller fan - jag har inte varit utanför dörren på 10 dar om vi undantar soptunnan och postlådan. Idag testade jag och Sam backen, men efter att ha hostat ikapp i liften upp ett par gånger fick det vara nog. Så, lite less. Men det har ju varit lite av min säsongsvila nu kan man säga, efter cykeltesterna på Mittuniversitetet (mer om det i separat inlägg) så jag har väl ingen större träningsångest över detta. Kanske speciellt då det även spöregnat och töat i förra veckan, så det är ju inte direkt några glimrande skiddagar som missats.


12:e november gjorde Sam skidpremiär.

Annars har det varit 1,5 extremt köriga månader, därav bristande tid och ork att skiva blogg. Intensivt jobb, många jobbresor och så avrundat nu sista två veckorna med vabb och hemmajobb. Maria har börjat nytt jobb på Björnen skidcenter som längdskidinstruktör, så när jag haft möjlighet att jobba hemma har jag för en gångs skull tagit lite mer vabbansvar. Tyvärr minskar inte jobbördan för det, så det har blivit många kväll och helgtimmar lagda i laptoppens sken. Men nu är det julledigt för min del, så förhoppningsvis två veckor drygt med lite återhämtning. Annat minnesvärt de senaste månadenrna då? Jodå, en hel del! En fantastiskt fin familjetur på skidor till Vita renen, David har premiäråkt skidor, det har blivit flera fina skidpass, jag och grabbgänget har varit på weekendresa till Bryssel och så var det de här cykeltrsterna… 


Den där löptävlingen som spolierades av en cykelvurpa i november, den vann Maria.


Egen pulkabacke från altanen!


Stabila grabbar i Bryssel!


Antagligen inte först att fotas mot den bakgrunden.


Atomium- coolt, regnigt och munskydd på.


David har kört längdpremiär.


Suttit på kontoret och längtat ut..


Vita renen, en höjdare! Kanske mest för att barnen var skidpeppade.


Och idag var det premiär på slalomskidor. Han åkte typ en meter utan att gummibenen vek sig..



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd