Midsommar

Har kommit igång hyfsat bra med cyklandet efter tävlingspremiären för nån vecka sen. Har satt tider på flera tuffa stravasegment som gott å väl är i nivå med förra sommaren, vilket jag är riktigt nöjd med. När midsommarhelgen närmade sig var jag riktigt pepp på att ladda för lite mer hårdkörning, men det blev inte alls som planerat. På väg till midsommarfirandet i Fröå fick jag veta att gamla mamma var på väg in på akuten med något som senare visade sig vara blodförgiftning. Eftersom syrran var påväg på semester var det bara att boka tåget ner till Gävle och försöka stötta gamlingarna. Så istället för en vecka till med simskola och barnaktiviteter blev det distansjobb på balkongen och ett mycket lugnt leverne i övrigt. Högst oplanerat, men det blev väl bra ändå. Dock ett klart brake i cyklandet som fick ersättas med löpning. Har nu sprungit 3 dagar i rad, vilket är många år sedan jag gjorde senast. Men det känns ändå rätt ok i benen. Inga pass längre än dryga milen förvisso, men i världens tokvärme har det varit rätt tufft ändå. Nu blir det en sväng till Stockholm och sedan tillbaka till Duved på fredag. Längtar efter barnen, Maria, backar och cyklar!


Tunga löparben?

Cykeltur upp mot Ottfjället.

Pumptracken i Åre invigd. Frida och Sam öser på, David funderar på det..

Midsommar i Fröå, lite oharmoniskt, men fint ändå!

Öste backen upp till copperhill, ca 15 sekunder sämre än perset. Dock med ogynnsam vind, så jag tror formen är rätt bra.

Och Sam har blivit 7!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd