Tävlingspremiär 2022

Idag bar det av till Tandsbyn för årets första deltävling i Jämtlandsserien, tillika tävlingspremiär för säsongen. Värmde upp med att köra med Sam runt den 5,4 km långa banan för hans tävling. Anmälde honom i h11, då 6-åringarnas bana kändes allt för trist. Han klarade långa banan galant med bara ett par knixar han inte fixade uppför. Tyvärr inga andra smågrabbar som tävlade, men ändå. För egen del har det inte känts nått vidare i veckan, efter att hela familjens barnaskara dragit igenom varsin magsjukenatt och helt sabbat min nattsömn. Men jag klarade mig från kräksjukan och kände ändå visst hopp inför start. Eftersom det var individuell start gick det fint att öppna kontrollerat. Körde på skapligt, men kände ganska snart att riktig spets inte riktigt finns, blev snabbt stum bärset blev små backar. Har helt enkelt inte hunnit cykla tillräckligt mycket än i år, även om motorn är i skapligt bra trim efter vintern. 


Race i spenaten!

Höll mitt tempo och försökte hitta bra flyt, blir ju lite annorlunda att köra tävling utan den där man-man fajten hela tiden. Ut på sista varvet gör jag en liten tabbe inför en uppförsknix. Får ett stop mot en sten eller vad det nu var och viker mig runt cykeln. Ingen spektakulär vurpa, men tappar cykeldatorn och vrider till styret, så det blir en stunds fippel innan jag kommer iväg igen. Lite oklart, men gissar att det nog rök åtminstone 20 sekunder plus förlorat flyt. Känner dessutom att det nästan kommer lite krampkänningar på slutet, så nog saknas det lite cykeltimmar alltid. Väl imål kändes det ändå helt ok och efter att resultatlistan publicerats får jag nog ändå säga att det var riktigt bra, efter den här tuffa veckan, få cykelmil och en vurpa. Med en andra plats och 1:26 upp till Södergren känns den här dagen som riktigt lyckad!



Händer nått annat kul då? Ja, till exempel…


Premiär för liftcykling med Sam. Kan bli en kul sommar!

Lyxhelg på Holiday club när det regnade som värst. Största burgaren tack!

Kollat in USS Kearsarge på ett jobbesök i Stockholm. Maffig..

Cykeltränar David..

Åker rutschkana!

Fiskar i älven!

Och kör radiostyrd bil..


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd