Traileftermiddag runt Gömmaren

Idag blev det "delad vårdnad" ute i Segeltorps skogar. Maria inledde med sin runda runt Gömmarens 15 km, enligt mig Stockholms bästa trailrunda. Jag tog barnvagnen och promenerade en liten sväng som uppvärmning. Efter dryga timmen var det så dags att kuta en sväng även för mig.

Planen var ett snabbdistanspass, för att pressa kroppen lite och även få lite känsla för hur fort det går att springa denna runda, som till nära 100% utgörs av stökig terräng med fin kupering. Dvs många backjävlar och många hala rötter att snubbla på, vilket har varit nära att leda mig i fördärvet efter ett par vurpor runt den här banan tidigare.. Senast jag var här var i somras, då på mtb på fina snustorra stigar. Idag lite geggigare i surhålen och mycket lämpligare för löpning. 

Drog iväg i ett skapligt hårt tempo, utan att ligga för mycket på rött. Tyckte nog jag ökade lite sista halvan, dock inte helt max. Höll mig på benen hela vägen och kom runt på 1:10:41. På en torr bana går det nog att pressa ytterligare en del, med lite hårdare insats därtill. Kanske 1:05? Något att sikta på till nästa sommar..

Lockande höststigar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd