Bändarintervaller

Idag blev det ett pass som jag redan på förhand förstod skulle bli rätt svettigt - backintervaller i sidsjöbacken. Här finns inga slingrande stigar eller grusvägar på skrå, nej, det är rätt upp i pisten som gäller, med lutning därefter. Med 1*11 växlar blir det till att bända sig upp på lättaste växeln. Det jävliga med den här sortens cykling är att det inte finns något val, om man vill sänka tempot stannar man o tippar åt sidan. Det känna nästan omöjligt att spara krut om man vill röra sig uppåt över huvud taget och för att orka köra passet krävs att kapaciteten i grunden är rätt god. Idag blev det 5 repor i gassande solsken, efter det var jag rejält sliten och även ganska nöjd. Varje resa upp tog ca 4:40, så ganska långa intervaller. I övrigt har veckan bjudit på en hel del fin cykling, bla riktigt fina och tekniska stigar upp till Klissberget. Har även hunnit ett tempopass på 40 min a 2-3 arbete med avslut upp till södra berget. Värt att notera är även ännu en fetkrash i leran efter tokregnet i söndags. Slappnade av o släppte på lite för mycket på leden ner mot Sidsjön och fastnade i ett traktorspår med fel ballans. Slutade med en fin lerglidning med cykeln studsandes efter, vilket som vanligt resulterade i att jag fick cykeln rakt i huvet. Blev en öm bak och en spricka i framväxelreglaget som minne att ta med hem, vilket var ganska billigt ändå med tanke på att det gick rätt snabbt när jag stöp. Måste fan skärpa mig med vurpandet, har blivit ett par för mycket nu det här året.
Fantastisk utsikt från Klissberget.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd