XC-KM

Idag var det 5:e o sista tävlingen i MTB täbys XC-KM. Eftersom jag inte kört tidigare deltävlingar hade jag ingen chans på någon ärofylld titel, men jag hade ändå förhoppning om ett bra rejs och lite bra fart i benen. Det bjöds på en solig och härlig dag vid Rösjön och Frida passade på att ta årets sista bad. Trots finvädret var det långt ifrån tort i skogen, utan snarare snorhalt på rötter o stenar. Ett underlag jag är sådär bekväm med, men det brukar kunna gå bra ändå. I år har jag dock inte tränat så mycket i halka, vilket märktes lite idag tyckte jag. Kändes bra innan start och jag kom iväg bra. 5 varv a 2,5 km var distansen. En bit in på den första tekniska delen fick jag ett fullständigt felställ och parkerade ut i en gran. Tappade förbi ett par åkare, svor friskt och försökte haka på. Men nu var jag lite stressad och började spänna mig, vilket är helt värdelöst på mtb, speciellt när det är blött o slirigt. I banans andra tekniska parti kom resultatet av min stelopererade kropp, - halkade på en rott och gick i backen. Ingen allvarlig krasch som tur var, även om högerknät ömmar lite nu i kväll. Några svordomar till, men nu var flytet helt väck.  Hade bra ben och plockade uppför i de få backar som fanns, men på de tekniska bitarna gick det inget vidare. Släppte kanske lite på sista varvet, men det var så dags då. Har inte sett några resultat än, men jag tror det blev typ 4:e plats efter några icke-klubbmedlemmar som var med o rejsade. Tar i alla fall med mig ett skapligt bra tryck i benen till nästa helg och hoppas på bättre teknikkänsla när Västgötaloppet startar på lördag.
Glad ändå..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd