DM-guld

Idag var det upp till bevis - tävlingspremiär och första tillfället att hålla fart längre än 30 sekunder på väldigt länge. Hur skulle jag stå mig med mitt nya träningsupplägg och 6x30 tänk, som jag nu kört i ca en och en halv månad? Ganska ok skulle det visa sig, för även om det saknas tävlingsvana, styrka och träningsvolym tyckte jag kroppen funkade helt ok. Det var 6 varv på en ganska trist 1,7 km runda på Täby golf. Inga backar, hela loppet kördes på 3:an till 5ans växel. Försökte gå ut lite sansat och lyckades sedan tugga på i skaplig fart utan att klappa igenom. Fick lite draghjälp av nån h21-kille varv 5-6 och åkte in på 22:49, ca 2:30 efter Adam Steen som vann H21. Min tid räckte i alla fall till seger i H35 och med det en gyllene plakett med i bagaget hem. Alla klasser inräknat hade jag 13:e tid tror jag. Helt ok med tanke på att jag åkt kanske 7-8 mil skidor den här säsongen och endast korta pass. Intressant att träningsupplägget räckte så här pass bra ändå, känns lite som en vinst i sig. En intressant spaning är att det känns som att nivån på Stockholmseliten höjts en aning. Om man jämför med säsongen 2013, då jag var betydligt bättre skidtränad och hade 3:e-tid på det årets skateDM, tror jag att jag kanske hade åkt dagens lopp en minut snabbare med motsvarande form. Det hade dock inte på långa vägar räckt till nån pallplats idag, så spetsen tror jag blivit både lite bredare och lite skarpare. Bra för Stockholm, men synd att det inte erbjuds lite bättre träningsmöjligheter för de som vill satsa i den här stan. Var ute i Täby och testade snön i torsdags kväll och det var en sorglig orgie i plattstakning...
Guld som glimmar..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd