Hårdkörning

I kväll var det hårdkörning på trainern igen. Har ju varit svinkallt ute några dar, så det är innetrampande som gäller. Lyckades köra ett pass ute i solen i söndags då det ”bara” var tretton minus, vilket var uppiggande ändå. Frisk luft, mmmm. Körde lite backe i stigningarna runt Njurunda kyrka. Samlade ihop prick 666 höjdmeter enligt Strava. Så som sig bör i kyrkbacken... hade inte några ben of the beast dock, så igår checkade jag ut en vilodag. Idag därmed fullt ös igen och det blev till att tugga styrlinda ordentligt.

Frostigt i skägget i söndags.

Blev som så ofta ett lite spontant intervallpass. Tänkte mig först köra 4-minutersintervaller, men med förbehållet att kanske köra ett 20-mintest om det kändes riktigt bra. Blev ingetdera, körde på i 6 minuter och bestämde mig då att jag inte skulle köra något 20-mintest, kändes lite för tufft. Körde dock skiten ur mig rejält ändå genom att köra en trappa ner 5-4-3-2-1-0:30 med minskande vila. Hade ju inte sparat på krutet första 6 minuterna, så det tog bra. Körde 6 första minuterna på 5,67 W/kg, och tror jag låg ganska nära det ända ner till 3-minimtervallen. Sen ökade jag en aning på de kortare intervallerna. En riktigt bra genomkörare helt enkelt!


Grafer...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd