Ryggbehandling och tröskelintervaller

Har kommit igång ganska bra med tramptränandet igen och har fått till en ganska bra träningsvecka, trotts ryggelände och stockholmsresa. Har kört lite olika tröskelintervaller och även fått till ett pass enminutersintervaller som kändes rätt bra. Men börjar bli rätt less på att träna inne nu, hoppas verkligen att rörligheten i ryggen känns bättre så att jag kan köra en vända ute i helgen. För lite hopp om ryggen finns ändå. Under veckan har rörligheten blivit lite bättre, men har vaknat flera nätter av att nån muskel krampat ihop totalt och värker så det är helt omöjligt att sova. Inte direkt optimalt med för lite sömn när resten av familjen är influensadäckade. Får se hur det går med den saken.. Idag var jag i alla fall hemma i stan, så jag passade på att boka en napprapattid till slut. Var till Elitrehab o träffade Johannes som jag tror gav mig vad jag behöver - lite hårdhänt behandling av diverse muskler och lite ryggknäckning. Tror det kanske krävs nått besök till, men får se hur det utvecklas. Min killgissning är att det kommer kännas bättre i helgen! Långpass!?

Gymcyklar, ja, man kan bli svettig då med. Speciellt när den står uppställd strax bredvid en stor bastu med glasväggar..


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd