Bröllopsresa till Högbo

Då var man en gift man! Snart två års uppladdning och nu är det klart, äntligen fick jag min Maria. Dagen D blev i stort precis så bra som jag hade hoppats, även om det var på vippen till kaos med trötta barn och vigselförrättare på vift. Helt underbart också att toastmastrarna byggde upp kvällens program runt ”the rules”. Som de uttryckte det - ett inte helt normalt bröllop. Jag måste nog säga att jag är jävligt stolt att vi gjorde det på vårt sätt och stod upp för våra egna idéer. Inga präster, klädkoder, bubbel eller bröllopstårtor. Vad som antagligen också inte hör till det normala är att som bröllopsresa ta med ungarna och åka till Högbo för att bo på vandrarhem och cykla, men vem bryr sig?

Trail eller trial?

Har haft ett par riktigt fina dagar här nu, har gungat runt på enduron och testat massor med olika stigar. Har inte cyklat så mycket i Högbo tidigare, kan konstatera att det är platt och ganska stökigt, men mycket fina och välmärkta leder. Idag tog jag Rockyn för att köra lite mer fartig träning. Körde lite blandade intervaller och fartdrag och det känns ju skapligt, men inte den där riktiga spetsen. Känns som att det är svårt att komma upp riktigt i puls, lite som en seg diesel - grunddrag och uthållighet finns där men att köra på riktigt höga varvtal fixar jag inte riktigt just nu. Går ändå skapligt fort tror jag, men jag tror det är en bit till toppform. Ska ta en lugn dag eller vilodag nu och försöka köra bra på Orsakajtn på midsommarafton. Loppet är bara 25 km, så det lär krävas hög speed från start om jag ska vara med i matchen.


Sam satsar hårt i backarna.

Förutom egen träning har det blivit mycket bra häng med barnen och en del cykling så klart. Idag tog jag o Sam en riktig långtur med springcykeln. Egentligen kan han ju cykla, men det är väl roligare och enklare med springcykeln kanske. Han öste på bra där det var rättrullat och reste sig och körde om backar där han vurpade. Bra inställning där! Även Frida är riktigt på G, var t.ex. inga problem att köra runt pumptracken och hon orkar ju cykla en ganska bra bit nu om det krävs. Riktigt kul att se utvecklingen!

Frida öser i pumpen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd