Västernorrlandscuppen Sidsjön

Idag var det race igen - Västernorrlandscuppen, en trevlig liten flashmob-typ av tävling som kvällen till ära gick av stapeln vid Sidsjön. Jag o Maria har hjälpt till lite med att röja upp banan och har varit med i organisationsteamet, lyckligtvis dök det upp två villiga flaggvakter i sista minuten så vi slapp undan funktionärsarbetet under själva racet så att båda kunde köra tävlingen också. 5 varv på en knappt 3 km lång bana stod på schemat. En av bröderna Lindh från Härnösand drog iväg i brutaltempo från start, själv kände jag mig ganska seg och tog starten i rätt makligt tempo. Körde upp mig lite och hamnade i en grupp med Jakob Söderqvist och Micke Hendriksson. Jag o Jakob var vassare utför, medans Micke tuggade ikapp oss uppför. På varv tre tröttnade Jakob, så jag och Micke gjorde sedan sällskap ända till mål. Lite förvånad blev jag att det inte kom nån attack i sista backen, men det visade sig att Micke körde seniorklassen och skulle ta ett varv ytterligare. Lite osäker på hur det slutade, men gissar att jag kanske vann veteranklassen. Inte helt nöjd dock, funkade bra tekniskt med inget vidare tryck uppför. Har känts ganska bra sista träningarna nu, så lite besviken. Bara ta nya tag..

Inga bilder på mig än, men jag lyckades plåta en hårdspurtande Maria!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd