On the road igen

Efter en semestervecka hemma - med extremt lite semesterkänsla bar det idag iväg söderut igen. Denna gång på väg till Eksjö där Maria ska försöka hålla ställningarna i långloppscupen. För min del blir det hejarklack kombinerat med barnvaktande. Och kanske lite testkörning runt banan också, som jag vill minnas är riktigt kul. Har checkat ut två vilodagar i rad nu, vilket sällan sker när jag är frisk. Det har dock passat sig bra nu med mycket annat som ska fixas, samt att jag kände mig rejält sliten när jag var ute på räcern i onsdags kväll. Får se nu hur kroppen reagerar på lite mindre vardagsstress och vilodagar. Har som sagt varit en väldigt körig vecka, dels hemma själv med ungarna och försöka hitta i alla fall lite vettiga saker att göra med dem och dels massa fix med hus och hem. Och cyklar förståss. Har haft ett lite kasst bakhjulslager till Rockyn som skulle bytas. Det har dragit ut på tiden och stresspåslaget blev ytterligare påspätt när jag igår kväll märkte att när man drog åt hjulaxeln så nöp frigången. Inte optimalt att vara ett bakhjul kort en dryg vecka innan avresa till Transalp.. Så Maria fick ta en panikutryckning till Sportson idag och lyckligtvis fixade det sig. Håkan is the man!

Fullt ställ på väg till Eksjö!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd