Hårda pass och hårt arbete

Inledde avrundningen av en period med några hårdare pass med 5 st klassiska 4-minutare i fredags kväll. Kändes skapligt bra och tog rätt bra också. Fick bli vila i lördags, då ett lätt ömmande knä fick mig att ställa in den tänkta löprundan. Nog för att jag gärna vill springa lite, men är inte beredd att ta några chanser om det finns uppenbar skaderisk. Det är lätt nog ändå att dra på sig löparskador. I söndags blev det en riktigt hård dag. Inledde med slyröjning med svärföräldrarna och hela familjen. Superhärligt att vara ute i skogenen hel dag, men det tar på krafterna. Avrundade med attcykla en omväg hem på en å en halv timme, så till idag räknade jag med att vara helt slut i kroppen.

Skogsarbetarna tar paus.

Men jag gav mig ändå ikast med en lång trappa - från 10 minuter ner till 1 minut på sista. Ett ganska långt intervallpass som jag gav upp nånstans mitt i senast jag prövade. Men den här gången höll jag ihop hela vägen och fick till ett riktigt skapligt pass. De sista intervallerna, som är kortare och med högre intensitet, sved det ordentligt i benen, men jag fick till en fint stegrande effektkurva i alla fall. Nu får det bli lite lugnare och mer distans ett tag igen, bara jag lyckas hitta luckor för att genomföra det. Tillbaka i ekorrhjulet.,

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd