Cykelcrosspremiär

Igår ställde både jag och Maria oss på startlinjen för att köra sidsjöcrossen. Första gången vi båda gör något tillsammans själva utan David, vad kunde passa bättre? Det har varit en regnig höst i Sundsvall och natten knnan tävlingen var inget undantag - 20 plus mm till ner i backen. Med en bana på en gräslägda, slagen med fyrhjuling dagen innan var underlaget perfekt! Brutalt tungcyklat från start och det blev värre varv för varv på den 1 km långa banan, samt så klart helt stört skitigt. Tydligen så det ska vara! Det var ett hyfsat stort gäng som kom till start, så det blev lite racefeeling också. Erik Engberg körde MTB och drog iväg i starten, försökte lite halvhjärtat hänga på, men materialskillnaden var inte till min fördel, så istället för att spränga mig gnetade jag på i eget tempo. Det var en halvtimme plus ett varv som skulle köras, så väldigt intensivt. Låg länge tvåa i racet, men efter några varv gnetade sig min slowstarter till fru, som också körde MTB, ikapp och förbi. Faktum är att hon tog in på Erik på slutet och körde riktigt imponerande. För egen del rullade jag imål som trea och var i alla fall först av de som körde på en riktig cross. Tyckte det kändes bra och höll hyfsat hela vägen, även om jag hade önskat mig lägre utväxling. Det gick inte fort uppför backarna, om man säger så.. Men mersmak helt klart och det tyckte tydligen arrangerande ART och Sportson också, för det vankas nytt race nu på söndag igen. Får se om familjen Karlberg skickar sitt vassaste kort eller om jag får köra, men nån deltagare ska vi väll kunna få till startlinjen hoppas jag!

Hyfsat stort gäng på start!


Grisar på!


Och grisigare blev det..


Några meter löpning per varv blev det också. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd