Tar tillbaka

Det där med säsongsavslutning, kanske inte ändå? Trodde tävlingssäsongen var över, men så plötsligt dök det upp något. Alnö race team ska anordna ett pröva-på-race i cykelkross nästa söndag. Mmm, det vill jag ju inte missa. Har aldrig testat att köra någon cykelkrosstävling och tror kanske inte jag kommer älska det, men va fan, jag har ju en cykel för ändamålet (om än inte direkt någon raket direkt) och inget annat som måste göras. Sen vete sjutton hur jag ska göra riktigt med träningen ändå, har varit lite sugen på att bygga lite volym nu under hösten, i alla fall så länge det känns ok att cykla ute. Har inte nått egentligt sug efter att vila mer, så varför vila? Antar att kroppen och huvudet inte riktigt har samma behov att tagga ner när det liksom aldrig blev nån tävlingssäsong. Den här vecka blev det i alla fall 10 timmar tränat, vilket är riktigt bra för min del. Fick även in lite intensitet med lite stravaryck, kändes ju mer relevant igen att hålla igång farttåligheten när det vankas tävling igen.


Faktiskt riktigt fina förhållanden nu några dagar, någorlunda torrt och varmt för årstiden.

I veckan har jag dragit igång lite löpning igen också. Har i princip inte sprungit alls sen i början av sommaren, så det är verkligen start från noll. 4,5 km är kortaste rundan jag har, så det får bli den några gånger nu i början. Det räcker gott och väl för att få träningsvärk och det känns ju i sanning riktigt jäkla uselt i kroppen att springa när muskelminnet är borta. Men det ska förhoppningsvis ta sig. Skönt att ha löpning som komplement under höst och vinter, är alltid lite mindre tröskel för att ta sig ut i friska luften med löpardojor på jämfört med att släpa sig ut på cykeln när det är plus 2 och spöregn..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd