Maxtest

Förra hösten avslutade jag säsongen med ett 20-minuterstest för att kolla nån slags slutform efter säsongen. Tänkte mig samma sak i år och igår var det dags. Hade vilat en dag och kände mig ganska pigg. Rullade igång med ett snitt på strax över 420 W och tyckte det kändes riktigt lätt. Perset är 426 i snitt på 20 min tror jag, men riktigt dit kändes det inte läge att försöka pressa. Efter 7-8 minuter började det dock ta emot och efter 10 minuter var det rena tortyren. Försökte hålla ihop så gott det gick, men tappade stadigt. Landade till slut på 412 W i snitt, vilket ändå är rätt ok med tanke på att jag antagligen gick för hårt i början, trots att det kändes lätt då. Det är ju det som är problemet med det här testet, det är svårt att lyckas hålla jämn nivå hela testet.

Fy fan..

Men utgående från att jag väger aningen mindre än på senare tid, närmare bestämt prick 74 kg innan jag startade testet, hamnade snittet på 5,57 W/kg, vilket är väldigt nära mitt pers som jag har för mig är 5,63. Tror inte formen är lika bra nu som i somras heller, så ett riktigt bra kvitto var det. Klart bättre än förra året var det också då jag testade i början av oktober. Hade både lägre Watt och var tyngre då. Så ja, det är väl bara att hålla igång gubbenen bäst det går.


Fick inte riktigt ut de sista slagen i puls heller igår, nära max, men 1-2 slag till har jag maxat ur på tidigare.

Håll igång var det för övrigt förra helgen. Nytt cykelkeossrace i håll i styret-cup. Åter riktigt kul, om än kallt, blåsigt och lite snö k luften. Fick inte riktigt till racet lika bra som första tävlingen, även om jag körde helt ok. Den här gången var det mer sand än lera, så än sämre bärighet med mina smala däck. Lite tufft att hänga med när en del i fältet kör mtb eller slängt på graveldäck på sina hojar. Läste dock att enligt uci är max däckbredd 32 mm, vilket känns sjukt smalt då mina ändå är 35 mm tror jag. Lyckades även få in en stor pinne i framhjulet och fick stanna för att peta loss den. Men ändå ett hyfsat race, slutade 6:a tror jag. Nu till helgen är det inget race, får se om det ordnas nått mer i höst. Formen är ju fortsatt tävlingsduglig vad det verkar, så lite hoppas jag ju på att få in nått mer!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd