Förtjänat en vilodag

Har tränat på lite smått nu varje dag under en ganska lång period. Kan inte minnas senast jag vilade en dag och nu börjar nån slags vårtrötthet komma över mig. Trots bra nattsömn och strålande sol vill jag helst lägga mig och sova middag tre gånger om dagen. Dessutom nån slags konstig illamående känsla i magen med tappad aptit och allmänt hängig. Men solen sken som sagt idag, så va fan, bara att maxa dagen inför veckans snöoväder och ladda för en riktig återhämtningsvecka.


Måste uuut!

Började med en lugn familjetur längdskidor i Ullådalen. Magiskt och lika fint som jag minns det, från gamla goda när ett antal majpass förlades i dalen varje skidgymnasievår. Nått har tydligen slagit slint för barnen som körde längd för fjärde dagen i rad, och då har de ändå kunnat välja slalom de senaste två dagarna. Man slutar aldrig förundras.. Väl hemma fick jag ett ryck och tog en cykeltur. Första på rätt länge nu och med hängig kropp och ovana ben gick det rätt tungt. Men jag rullade en timme i alla fall. Toppade sen dagen med topptur i solnedgång. Nu när slalombackarna stängt för säsongen tog jag raka vägen upp. Dryga timmen till toppen på Mullfjället med sagolik utsikt, jotack! Men nu är kroppen rätt tom, definitivt vilodags. Får bita mig i tungan, inget hittepå imorn nu!

Toppvy!


Så sant som det är sagt..



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd