Vårvinter

Efter en sagolik föregående helg, med värme, sol och härliga snöaktiviteter, har det nu vänt till bister vårvinter. Slalomrundan med Sam idag är nog den tur i år jag frusit mest, likt toppturen igår som slutade med isvärkande fingrar innanför ytterdörren. Övertro på våren och isande vindar gör sitt till.  Längdskidförhållandena börjar dock bli klart sämre, så tanken är att köra lite mer cykel nu när vägarna börjar bli bara. Testade lite intervaller en kväll i veckan och mja, det är ju en bit till cykelformen om man säger så. Men jag inbillar mig ändå att det kan gå hyfsat lätt att få igång benen till någon slags anständig nivå. Grundkondisen är det nog inga problem med, så jag tror ändå det ska gå att få klart bättre känsla på några veckor. Men jag kommer nog fortsätta klämma in skidåkning så länge förutsättningarna finns. Kollar man SMHI just nu ser det ju ut att funka länge än!


Iskall topptur igår kväll! Åttonde besöket på mullfjällstoppen.


Tidigare i veckan, samma topp. Lite mysigare..


Skaråkning i Ullådalen, helt sagolik dag förra helgen.


Och lillsmurfen hänger med. Närmar sig första steget, det är nära nu!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd