Men din jävla klant!

Fint vårväder, perfekt för en runda runt Nickspåret! Har blivit några sådanna nu på slutet, verkligen härligt och riktigt kul cykling. Nu blir det dock paus ett tag.. Igår gavs en ny chans för en fin cykeltur, solsken och torra stigar. I takt med att bankännedommen ökar blir även suget efter att testa lite mer hur fort det går att köra vissa partier ökande. Det sköna med MTB är ju när man hittar det där flowet, man är fokuserad samtidigt som man är avslappnad, alla rötter och stök bara flyter under en. Eller så är man ovan och stel, varenda liten kotte man passerar går som en vibration genom hela ryggraden. Igår var något slags mellanting, inte den där riktigt bra känslan, träffade inte riktigt linjerna som jag ville, men ändå ingen katastrof. Tillräckligt pigg o peppad för att stå på fint utan att se ut som världens bambi. Fram till den där brant nerförsknixen på slutet då förståss.. Stod på lite väl hårt och träffade inte linjen jag åkt tidigare, utan hamnade lite åt sidan. Framåtvikt.. Klant! Klassisk OTB där jag dessutom inte lyckas fö lös fötterna ur pedalerna. Tar emot mig med vänsterhanden och huvet, för att sedan få cykeln efter mig rätt i huvet. Bra med hjäm ibland. Tyvärr finns inga hjälmar för handleder och det blev en rätt rejäl smäll. Lätt skärrad efter denna faceplant blir det promenad en bit medans min värkande hand i alla fall börjar kännas mindre panikond. Känner att rörligheten är kvar och inte något uppenbart brutet i alla fall. Fortsätter med lite asfaltcykling för att fåihop en timmes träning i alla fall, men även om handeländet inte verkar allt för paj så är nu känslan definitivt på botten. 

Såhär dagen efter har den bultande smärtan lagt sig, men jag är fortfarande stel och öm och någon större belastning funkar inte. Lite osäker om det är en stukning eller något annat, men det är nog bara att vila och se. Min kära sambo som ju har sargade nävar till yrket hotar med 3 månader om något ledband pajjat, Hoppas det inte blir så illa, men det lär väl visa sig. Nu är det i alla fall slutcyklat på ett tag, även rullskidor och styrketräning är nog bara att glömma ett tag. Inte för att jag åkt rullskidor på evigheter, men man kan ju sakna möjligheten i alla fall. Tur att benen fortfarande är hela.. 
En till synes normal vänsterhand, men så är det inte..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd