Nytt liv

Idag har han äntligen behagat att komma ut - vår älskade Sam. Nog har han tagit god tid på sig, 10 dagar sen till leverans har frestat en del på psyket, kanske främst för Maria. För min del har det varit lite "jobba imorgon eller inte jobba imorgon", som en återkommande fråga de senaste veckorna. Vi började nästan känna att det liksom blivit överspelat, -nej, det blir nog inställt det här, inget barn kommer tyvärr, falskt alarm. Men magen var kvar, något måste väl hända? Allt medan vi började vara helt inställda på att det blir en riggad igångsättning på fredag har vi försökt hålla oss sysselsätta så gott det går. Grilla korv i skogen, lekplatshäng och cykelturer. Men på söndagens picknicktur på Järvafältet var Maria oväntat seg i benen. Ta genvägar hem och släppte lucka vid minsta backe? Nånting var på gång.. Och mycket riktigt, jag har äntligen fått min vilodag, vilket är allt annat än vad Maria haft. 12 timmars kämpande resulterade i alla fall i en helt perfekt liten parvel. Nu ska det bli skönt med lite jobbledighet och att lära känna den här grabben lite bättre. Kanske hinna lite sommarträning också.. Ska nog koppla charioten på cykeln o dra en sväng med Frida när jag kommer hem. Lycka och längtan..
En cykeltur ut i det gröna är tydligen bra  bränsle för att starta lite barnafödande.
Mina älsklingar tar igen sig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd