Upptrappad belastning

I veckan har jag passat på att lägga på lite extra träningsvolym och få lite mer timmar än jag vant mig med. Både träning till och från jobbet, inte så långa pass, men ändå, och kvällspass. Blev bl.a. ett långpass på mtb igår kväll, drygt 2,5 timme träning, när hände det senast!?! Blev en sväng ut på Lovön för att testa Fornstigen. Hade hoppats på lite torra stigar, men många lerhål var fortfarande rätt geggiga. Mitt "hatföre" snustort varvat med geggamoja. Om det spöregnar får det gärna vara skitigt, men den där blandningen, nja.. Och eftersom högtryckstvätten inte var laddad fick det bli en del cykelbärande, då jag inte var sugen på att komma hem och se ut som shreck. Men en fin tur blev det i alla fall. Likaså med Frida i charioten idag med löparskor på, ett halvlångt pass som verkligen sög musten ur mig. Ikväll blev det nämligen ett andra pass på cykeln, men benen var riktigt döda. Som tur var hade jag med mig en höggravid sambo som höll ned tempot lite lagom. Hur många kvinnor är egentligen ute och cyklar stig knappa veckan innan beräknad nedkomst? Fullt normalt i den här familjen i alla fall..
Ute o sladdar med Maria!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd