Lite förkylt

Det är morgonen före det där stora loppet man gått och tokladdat för i typ ett år. Man har lagt ner hundratals träningstimmar och köpt prylar o resor för tusentals kronor. Det sticker i halsen... Kort beskrivet - en av mina oskönaste mardrömmar. Skönt därför att det just nu är total off season all kategorier, snöhelvetet håller på att omvandlas till skridskobana och jobbelastningen är maxad. Om det är nån gång det kan kännas lite ok att vara förkyld så är det antagligen nu. 

Jag hade ju iofs börjat känna mig lite mer taggad att träna lite hårdare igen. Kört lite tröskelfart på trainern och börjat fundera på att cykla omvägar när tid medges. Jag tar med mig den känslan, tar en slapparhelg med ungarna (nåja, så gott det nu går..) och vilar lite. För nu är det snart dags att varva upp lite!
Fältbesök i Storlien igår. 9,5 timme i bil för lite fjällutsikt. Galenskap..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd